Общо описание
Тази система на впръскване има 2 управляващи модула за електронно дизелово регулиране – един модул за двигателя на автомобила и един управляващ блок на помпата. Това се налага за да се избегне от една страна прегряването на определени електронни компоненти и от друга – влиянието на паразитни сигнали, които могат да бъдат генерирани в помпата поради висок интензитет на токовете. Управляващият блок на помпата записва подадените сигнали от датчиците за ъгъл на ротация и температура на горивото и ги използва за оптимално адаптиране на точката на впръскване. Управляващият модул на двигателя отчита всички останали специфични данни и на база на тези информации осъществява необходимите регулирания на двигателя.
Основните функции на VP44 помпите са да инициализират впръскване в точния момент, в достатъчно количество и при възможно най-високо налягане. Те осигуряват икономично и равномерно функциониране на дизеловия двигател, както и много слабо замърсяване. Допълнителни функии на управление и регулиране позволяват намаляване на вредните емисии, намаляване на изразходваното гориво и подобряване на сигурността и комфорта.
Външен вид
На фиг.1 е показана дистрибуторната помпа за високо налягане VP44 на Бош

Фиг.1
Процедура за проверка на клапана за контрол на предварението

Фиг.2
-Възможни повреди помпата VP44 и нейните компоненти
- износено авансаторно бутало - почти винаги е съпътствана и от износен/запушен корпус на помпата. В корпуса на помпата има канали с дросели, които се запушват от микроскопични метални частици и е невъзможно да бъдат отпушени/почистени отново;
- износване в областта на подкачващата помпа (корпуса трябва да се смени);
- износени ролки и гърбичен пръстен поради лошо гориво;
- пукана мембрана на хидравличната глава;
- общо износване на хидравличната глава;
- задържащ хидравличен ограничител;
- спукани/счупени пружини на хидравличния ограничител;
- блокирал клапан за вътрешно налягане и др.
- в електронния блок, най-често срещаната повреда е изгаряне на крайното стъпало управляващо соленоидния клапан за количеството гориво;
- Не са изключени и други повреди - датчик за обороти, температурен датчик, захранване, липса на комуникация с процесора и т.н.