Общо описание
Системата комън рейл е системна за директно впръскване. Горивото се впръсква директно в горивните камери под високо налягане. Управлението се осъществява от електронен блок, който разпределя горивото с изключително голяма прецизност. Датчикът за налягане на високо налягане на горивото се монтира на горивния акумулатор (горивната рейка). Това е полупроводников сензор, използваш пиезо ефекта – промяна на съпротивлението при прилагане на налягане върху силициев елемент. Датчиците за високо налягане, намиращи приложение в комън рейл системите са с 3 извода – положително захранване, изходен сигнал и маса. Захранващото напрежение винаги е +5V, a изходният сигнал е линейноизменящ се, в зависимост от налягането в акумулатора (рейката).
Външен вид
На фиг.1 е показан типичен датчик за високо налягане в комън рейл системата

Фиг.1
- 1,0÷4,2 V – за сензорите Denso
- 0,5÷4,5 V – отнася се за Bosch и за всички останали сензори

Фиг.2

Графиката на измението на напрежението спрямо налягането за сензорите на Денсо е показана на фиг.4.

Фиг.4
- Свържете масата на сондата на осцилоскопа към шасито на автомобила;
- Запалете двигателя и го оставете да работи на празен ход;
- Свържете активния извод на сондата на осцилоскопа към пина с изходния сигнал на датчика (обикновенно в средата);
- Наблюдвайте осцилограмата. Налягането трябва да бъде в обхвата между 25 (250 бара) и 35Mpa (350 бара) докато двигателя работи на празен ход;
- Натиснете педала на газта разяко и после го отпуснете. Налягането трябва да скочи до около 100Mpa (1000 бара) и после да се понижи до около 30Mpa (300 бара).
- Хаотичен изходен сигнал
- Хаотичен изходен сигнал се получава тогава, когато изходния сигнал се променя произволно, пада до нула и/или изчезва. Това обиновенно се случва когато датчика е повреден и той трябва да бъде заменен.
- Проверете дали е подадено захранващо напрежение +5V;
- Проверете за проблеми в замасяването;
- Ако захранването и масата са добре, проверете връзките между датчика и електронния блок;
- Ако захранването и/или масата не са добре, проверете състоянието на кабелите между датчика и електронния блок;
- Ако всички връзки към датчика са добре, проверете всички захранващи напрежения и маси на електронния блок;Ако те са добре, вероятно е повреден електронния блок.
- Проверете за късо съединение към плюса на акумулатора.